Foto dreams

Alla inlägg under maj 2012

Av Johanna - 31 maj 2012 14:54

Heej!

Igår var jag på fotokurs och vi gjorde en väldigt rolig övning men också lite svår övningen heter Fotomaraton!

Man får ett ord eller en känsla som man ska försöka fotografera.

Det första ordet var rörelse:

                         

Vi stötte på ett riktigt duktigt band som repade inför en föreställning. Dom var ett väldigt bra motiv för temat rörelse.

Det andra temat var utanförskap som är ett ganska svårt att fotografera tycker jag.

         

Jag fotograferade min fotoklubbs kompis Linus. För att öka känslan av utanförskap så tog jag i svart vitt.

Vad tycker ni, fångade jag känslan utanförskap i bilderna?

Nästa tema var kaos:

        

Jag sänkte tiden som jag samtidigt vred på kameran det gav ett suddigt täcke över hela bilden. På den sista bilden ville jag framhäva vilket kaos alkohol kan orsaka.

Det sista temat fick man bestämma själv vad det skulle vara och jag valde temat konst:

                    

Lite olika konst men båda fina på sitt sätt.

Nu ska jag snart på fotbolls träning!

-Ses!

Av Johanna - 27 maj 2012 00:44

Heej!

Jag kom precis hem från Hilde!

Jag, Hilde, Sara, Amanda och Wilma har nämligen  kollat på eurovision song contest tillsammans! 

Vi vann ju faktiskt eller Lorean vann! Great

Men tidigare idag var vi och badade! Det var jätte mysigt och vi träffade Wilmas tvilling bror Anton och hans kompis Adam!

Jag hade som vanligt med mig kameran så det blev några fina bilder på den här underbara dagen!

      

                                                                                          

En helt underbar dag! Mycket skratt och bad såå skönt med lugna dagar!

Jag har inte tagit alla bilder utan mina fina kompisar har tagit några av bilderna.

-Ses

Av Johanna - 25 maj 2012 23:15

Heej!

Pust!, vilken dag det har varit!!! Jag är helt slut efter att ha gått med skolan och sedan grillat!

Det blev en riktig fest måltid med revbensspjäll och klyftpotatis! Jätte mysigt!

                                        

Lite somriga bilder! En underbar sak med sommaren är att man kan sitta ute och äta!

-Ses imorgon!

Av Johanna - 24 maj 2012 22:47

Heej!

Vilken dag! Det vart en ganska långtråkig skoldag och jag var ganska seg i huvudet hela skoldagen.

Men på lunch rasten fotade jag mina kompisar!

När sedan jag kom hem gjorde jag en smotie sen vart det innebandy turnering och det var jätte varmt i hallen!

                   

Dom sista bilderna var på några longboard åkande coolingar! Jag önskar verkligen att jag också kunde åka men jag kommer troligen bara rammla!

Imorgon ska jag på "utflykt" med skolan, det kommer troligen vara stek het!

Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar gå imorgon!

-Ses!

Av Johanna - 23 maj 2012 16:11

Tjabba!

Vilket väder! Nu är äntligen sommaren här, på lunchen satt jag och mina kompisar ute och åt så skönt!

Jag ska snart spela fotbolls match och jag kommer troligtvis vara död efter åt så jag passar på att lägga ut bilderna jag tog idag!                                            

Som ni kanske har märkt älskar jag verkligen min katt! Vist är hon en helt underbar modell!

Nu måste jag sticka och byta om inför matchen! 

Vi ses!!! 

Av Johanna - 22 maj 2012 20:51

Heej!

Det känns som jag börjar varje inlägg med samma fras!

Heej!, Heej!, Heej!, Heej!, Heej! samma gamla tjat så idag börjar jag med.....


Tjenare du snygging!


Många äldre säger ofta - På den gamla goda tiden var allt så mycket bättre!

Så här kommer några dammiga bilder från innan jag började blogga!

                      

Lite blandade kategorier, några bilder från i vintras och i höstas med svamp plockning och skidåking.

Et jätte gulligt marsvin och ett vackert vår ljus på min lilla fossing när jag såg på TV.

Inte värdens mest sammanhängande inlägg men även solen har väll fläckar?!

- Ses!



Av Johanna - 20 maj 2012 20:26

Heej! Nu är jag hemma igen! Det har varit jätte kul och till råga på allt kom vi trea!

Jag berättar mer imorgon då jag har lite mer tid, men här kommer lite bilder från idag!                   

Jätte söta men en aning korkade Mac! är så gullig med sin hamburgare leksak!

Ses! nu ska jag ta och sova är jätte trött efter alla intensiva dagar!  

Presentation


Jag heter Johanna och jag är en glad och kreativ fjortonåring! Jag älskar att fotografera så iden här bloggen kommer du kunna följa mitt äventyr som kallas livet genom en kameralins!
Hoppas du hänger med!

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards